1. září 2013 v 15:52 | sišq |  Knižní recenze
Takže, mám tu první recenzi na knížku!:))) A to od Ewril13. Odkaz na její stránečky naleznete TADY! Tak se do toho pustíme:D

Název: Motýlí král

Podnázev prvního dílu: Bohyně

Díl: ½

Rok napsání: 2011
Rok zveřejnění: 2013

Knihu napsala mladičká spisovatelka a oblogerka která vystupuje v internetových vodách jako Ewril13. Musím se přiznat že osobně patřím mezi její stále návštěvníky a čtenáře. Miluji její básně ale i povídky na jejím webu. Brzy se chystá její kniha jak se bude jmenovat a o čem je ještě Ewril neprozradila ale můžeme se na knihu těšit v podobě tištěné a to v knihkupectvích!:)

O čem příběh je aneb anotace:

Velwedr je v ohrožení! Vody a jídla ubývá a temná armáda napadá zemi... a proto se Nevran vydává na cestu od kud se ještě nikdo nikdy živý nevrátil- za Motýlím králem. Cestou mu však cestu zkříží bohyně a vládkyně země Dawert Delis která není zrovna dvakrát příjemná a proto proti Nevranovy posílá svého draka. Pokud cestu přežije bohyně mu prozradí kde se ukrývá Motýlí král. Nikdo však netuší že mezi venkovským chlapcem a bohyní se zrodí pouto.

Můj dojem:

Kniha se mi moc líbila nebo spíše řekněme taková povídka s dark fantasy žánrem. Přesto jsem byla udivena že se vyskytla romantika. A i tu jsem uvítala. Co se týče postav hlavní postavy jsou král Etwik, Nevran a jeho sestra Reador a bohyně Delis. Neustálé řeči a připomínky o Motýlím králi jsem uvítala ale vadilo mi že se v knize objevil osobně v prologu a poté pouze v epilogu. Podle spisovatelky však brzy chystaný druhý díl bude zaměřen na city a oba dva krále. Budu se nesmírně těšit.

Co se týče literatury a slohu, vezměte v potas že to napsala 13 holka, a je to obdivuhodné. Sloh je propracovaný, věty nejsou kostrbaté a ani se neopakují. Výřečí je sice často nehovorné ale to dává příběhu smysl pro humor a připomíná že to napsal teenager. Bylo to čtivé, hezké, dobře propracované a i když krátké mě to uchvátilo a líbilo. Některé kapitoly byli poměrně usekané, jiné prozrazovali až moc tajemství, přesto to bylo povedené.

Navíc se skoro u každé kapitoly vyskytla jedna báseň či verš který zdůrazňoval zápletku či děj dané kapitoly či části. Nebudu lhát když prozradím že kniha byla napínavá a v částech jsem se bála o Nevranův krk. Při náhlém zvratu citů bohyně k chlapci jsem se musela usmát, už od začátku jsem si přála aby nebyla tolik krutá a temná což se spisovatelce podařilo. Nechala mě důvěřovat že ten špatný je tenhle ale popravdě to bylo na opak. Z bohyně se vyklubala sebevědomá, svérázná ženská s humorem a dobrým srdcem kdo by řekl že?

Tato kniha fantasy má to, co by tu být mělo. Zároveň i trochu humoru při rozhovorech mezi Nevranem a bohyní Delis. Vpletení jednotlivých dějů, přeskakování mezi nimi, je také moc dobré. Možná by se sem tam někdo mohl trochu ztratit, ale spíš záleží na zkušenostech čtenáře než na autorce.

Jediné co se mi nelíbilo bylo to že kniha je na můj vkus až moc krátká a já ji skoro hned přečetla. To ale nemůžu mýt holce za zlé, když víme že druhý díl bude mít přes čtyřicet kapitol a bude dlouhý až do nebe. Tak si snad vynahradím a já vím že jo!

Moje hodnocení: 7/10

1 člověk ohodnotil tento článek.